Leden ve školce
Leden ve školce
V pondělí 2. ledna jsme se opět po Vánocích ve školce sešli, ale ve velmi malém počtu, protože hodně dětí přes Vánoce onemocnělo. I tak jsme si s dětmi vyprávěli zážitky z vánočních svátků a děti nám nadšeně vypravovaly, co jim Ježíšek přinesl. Také jsme si povídali o svátku Tří králů – jak se jmenovali, co nesli Ježíškovi za dary a učili jsme se o nich písničku.
Po zbytek ledna jsme se už věnovali tématu zdraví a lidskému tělu, protože nám příliš nepřálo zimní počasí. Nejprve jsme si povídali o tom, co můžeme dělat proto, abychom byli zdraví a žádný bacil na nás nemohl. Třídili jsme zdravé a nezdravé potraviny, vystřihovali jsme je také z letáků a lepili je na papírové talířky. Zkoušeli jsme si bacily namalovat, ukazovali jsme si, jak si správně mýt ruce, a hodně jsme chodili ven. Poté jsme se více zaměřili na naše tělo. Ze školy jsme si vypůjčili kostru Arnošta, který tu s námi ve školce strávil celý týden, a děti si ho rády prohlížely. V tělocvičně jsme zkoušeli, co všechno naše tělo dokáže, hráli jsme si na lékaře – poslouchali jsme se navzájem fonendoskopem a zkoušeli jsme si obvazovat ruce a nohy. Děti se navzájem obkreslovaly na velký papír a v encyklopediích vyhledávaly zajímavé obrázky a informace. Nakonec jsme si povídali o lidských smyslech, zkoušeli jsme si je vyjmenovat a ukázat na sobě. Každý den jsme trénovali jiné smysly – poslouchali jsme různé zvuky, hledali ukryté předměty, poznávali jsme koření a potraviny podle vůně a chuti, ale také jsme si vyzkoušeli, jaké by to bylo, kdybychom nějaký smysl neměli. Děti zkoušely překonávat různé překážky poslepu jen s pomocí kamaráda nebo si vyzkoušely kreslit poslepu nebo nohama.
V pátek 27. ledna za námi přijela paní Adamcová s programem „Zdravé nožky“. Přivezla s sebou spoustu pomůcek, na kterých si děti procvičily nohy a chodidla. Chodily po různých ortopedických a kořenových kobercích, zkoušely si natrhat papír nohama a udělat z něho chodidlem kuličku, postavit komín z kostek pomocí chodidel nebo si vyzkoušely Kneippův chodník, který spočívá v tom, že děti prochází střídavě teplou a studenou vodou. Školáčkům
se program moc líbil a zaujal i malé děti, které se nebály všechno vyzkoušet.
Kristýna Modrovičová, učitelka